2013. április 18., csütörtök

180.000 km az autó ismét nem indul

Lassan 3 és fél éve van nálam a kis szörny, vezetett km ezalatt mindössze 35.000 km, ami nem csak azért ilyen kevés mert tényleg csak hobbi autó, hanem sajnos a sok hiba és szervízelés miatt. Amiket most leírok sajnos szintén egy kis leállást eredményeztek anyagi okok miatt pihentetnem kell az autót.

Ez egy kicsit összetettebb történet mint a holtponti jeladónál... Már pár száz km-rel ezelőtt kezdődött a probléma... Az autó elég komolyan el kezdett gyengülni de csak magasabb fordulatoknál volt ez észlelhető, néha 5000 rpm felé nem akart pörögni és a végsebességem kb 180nál meg is állt. De ez még nem volt elég, csinált olyan furcsa dolgot ha véletlen lefulladtam vele (mivel veszítette a teljesítményét nem volt nehéz lefulladni vele) akkor nem volt hajlandó beindulni csak órákkal később!!! Sajnos volt pár helyzet amikor igen csak ott hagyott az út szélén, de nem adtam fel! Én tudtam hogy ő kell nekem csak még ő nem tudta hogy én kellek neki... ;)
Szóval nagyon gáz volt az autó állapota nem is igazán mertem vele elindulni sehova. Sajnos ekkor nem volt rá elég pénzem, hogy meglátogassam a szerelőt és pihentetnem kellett szegényt ami sajnos 4-5 hónap C vágány lett.. :(

Amíg C vágányos volt az autó addig legalább végre sikerül szereznem egy bontott pillangószelep házat kompletten potméterrel együtt! Nem kevés utánajárás és érdeklődés volt mögött de végül sikerült, ára 40.000 Magyar forint volt!! De ezt a előző bejegyzásben itt leírtam!

Amikor eljött az idő, nem viccelek 150.000 forinttal a zsebemben vittem el a szerelőhöz, mindenre fel voltam készülve, bármi lesz megcsináljuk!!!

Kb 3 napot volt a szerelőnél, majd felhív, hogy vihetem a kocsit haza! Az igen!!! Friss olajak, friss szűrők, és pöccre indul mindezt 30.000ft-ból kihozta.

És hogy mi is volt a baja?

El volt állítódva a vezérlés és ez pont elég volt ahhoz, hogy abnormálisan viselkedjen az autó, ez okozta a sűrű nem indulásokat és a teljesítmény csökkenését, ami érthető is! Az szerelő azt mondta, hogy túl érzékeny a kocsim mert vannak egyes Opel típusok ahol ennyi elállítódás meg sem kottyan a motornak..
Mentem az autóért kipróbáltam de sajnos nem voltam felhőtlenül boldog mert sajnos még mindig valami miatt nem pörgött ki rendesen, olyan érzés volt mintha 5000rpm körül leszabályozna.
Szerelőmnek egyből volt rá tippje, biztos a kopogásjelző... Tudtam, hogy az nem egy állati tétel, mondtam is azonnal neki, hogy cseréljük csak és majd meglátjuk mi lesz vele :D

Ekkor már úgy voltam vele, hogy ha ilyen olcsón megúsztam akkor megkaphatja az autó a többi neki szánt pénzt is, voltak még apróbb hibák amiket úgyis rendbe kellett rakatnom rajta.

- bal első ablakemelő szerkezet csere 30.000 Ft
- bal hátsó keréknél ABS jeladó természetesen csak a gyári 28.000 Ft
- kopogásérzékelő 12.000 Ft (neki is elég nagy szerepe volt a teljesítmény csökkenésben)
- fuchs 5w40 olaj és szűrő csere ennek az árára már pontosan nem emlékszem...

Sajnos olajcserétől olajcseréig nem úsztam meg, hogy ne kellett volna költeni rá... Pedig nem mondható annyira idősnek az autó és én sem vagyok egy "kitaposom a belét" típus!

Végre újból összeállt az autó és reméltem ezzel vége egy darabig a hibalistának...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.