2012 áprlisában jött a következő probléma ami mondjuk nem túl rossz mert az előző javítások pont egy évvel ezelőtt voltak 2011 áprilisában. Lassan már az olajat is cserélni kellett de nem így és nem ez miatt akartam volna... :(
Párommal éppen hazafelé tartottunk csepelen, megálltunk egy kis pékségnél beszaladtam addig az autót járni hagytam. Beszállok, indulunk el és az autó nem megy, nagyon lassan, rángatva mozgott az úton egy kicsit... Azonnal kiálltam egy parkolóba, ahol meg egyszer csak elkezdett a a motor rángatózni az autóban és visító hangot adott ki, felcsaptam a motortetőt de semmi elváltozást nem láttam, de még mielőtt jobban szemügyre vehettem volna sajnos gondolt egyet és leállt...
Na most mi lesz? - gondoltam magamban, az autóm már biztos itt éjszakázik! És mi lehet vele, megint mi lett a baj?
Másnap már intéztem is a trailer és ismerősöm vitte is a szerelőmhöz, nézze meg mielőbb és mondjon valami biztatót is... Sajnos nem így lett. 2-3 nap múlva hív a szerelőm, hogy sajnos nagyon nagy baj van mert elszakadt a vezérműszíj és hát akad egy kis kár a motorban. A vezérműszíjat nem is olyan rég ellenőrizte le és mondta, hogy annak még bőven van ideje mert nem kellett még akkor kicserélni amikor tavaly állította a vezérlést. Mondta is, hogy sajna nem a vezérműszíj hibájából történt, ez igazából megint csak az én szerencsém. Az ékszíjat dobta le a kicsike, de nem kívülre hanem belülre, feltekerte, megszorította és ez miatt ment szét a vezérműszíj. Mondta a szerelő is, hogy ez elég ritka eset de az is kiderült miért volt így, sajnos a főtengelyen lévő tárcsa már elég szar állapotban volt azért történhetett.
Ezeket egyenlőre elárulta a szerelő kívülről és akkor még csak ezután jött a belseje... Számolgatott és saccra mondta hogy talán olyan 150e körül meg tudja oldani ha hengerfej és társai nem sérültek. Nem volt választásom sejtettem, hogy drága mulatság lesz, VÁGJUNK BELE!!!
Cserélni kellett:
- főtengely szíjtárcsát (ez fájt a legjobban 45-50e körül)
- 8 szelepet a kipufogó soron
- ékszíjat
- vezérműszíjat és görgőket
- tömítéseket
- és persze olajat meg szűrőt
Mivel ennyire szét kellett bontani a motort így legalább megtudtuk, hogy még nagyon jó állapotban van a blokk dugók és a hengerfej...
Így azért kicsit több lett a művelet mint ahogy gondoltuk de legalább egyben lesz az autó, az egész fizetnivalóm 195.000 Ft volt.
Sajnos tényleg nincs sok szerencsém ezzel a kis döggel de mit tegyek ilyen a szerelem :D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.